Akhirnya...cuti sudaaaa....

9:43 PM

Assalamualaikum

Hari ni Jumaat last day keja sebelum cuti bersalin selama 2 bulan.
Dari minggu lepas orang asik tanya bila nak cuti bila nak cuti bila tengok saya jalan ke hulu ke hilir nek tangga turun tangga bawa perut yang besar.
Kakak-kakak yang keja security pon asik tanya bila nak cuti.Siap suruh saya nek lif lagi.
Saya bukan apa cuma ikut saranan doktor supaya banyakkan berjalan or bergerak.
Untung-untung baby dalam perut ni nak ubah kedudukan yang sepatutnya supaya ibu dia boleh bersalin normal.
Hari ni set auto reply mesej kat email sesiap sebelum terlupa.Mau cutikan?Nanti orang asik email sampai berat takleh buka plak.
Dalam pada tu kami kat opis dok sibuk wat housekeeping sebab next week ada 6S audit.
Kami dah amalkan 6S...bukan 5S lagi.
Satu lagi S tu apa?
Satu lagi tu Safety.

Lunch time kuar dengan 2 orang bos lelaki Cina ke Gaint nak makan yong tau foo wat kali terakhir sebelum bersalin.
Eh...ni bukan permintaan saya tapi permintaan partner saya...hahahaha...
Balik dari lunch sambung kemas opis lagi.Kan nak cuti dah.Nanti tak pasal-pasal kena saman sebab fail audit.
Gegila punya kemas meja sampai kosong camni.
Adehhhhh....macam meja orang takdak keja ja namanya kan?
Syarat audit 6S tu kata boleh ada 5 personal thing.
Ni dah bukan 5 tapi kosong....hahahaha...kalau fail gak tak tau la.

Okla...nak siap-siap barang.Jap lagi nak balik tido umah mertua.
Doakan saya dipermudahkan urusan bersalin ye....moga anak saya sihat, sempurna dan selamat....Amin....

You Might Also Like

6 apa kata anda?

  1. smge dipermudahkan segalanye..
    slmt bercuti!

    ReplyDelete
  2. semoga dipermudahkan kak zai...tmbh la cucu cicit kbu haaa..

    ReplyDelete
  3. Amin...xpa nti syuk plak tmbh cucu cicit kbu...x lama gakkn?

    ReplyDelete
  4. Kami ritu masa last kalut2 kemas. Sbn xplan nk cuti lagi awal. Xlarat dh nk pi keja ritu plus MALAS hihi

    ReplyDelete
  5. k.zai pon mls nk kemas tp ada audit trus rjin...hihihi

    ReplyDelete

komen yang murni-murni yek ^.^